For en av våre kunder søker vi etter kandidater til stilling som prosjektleder IT-anskaffelser.
Kunden drifter sine IT-tjenester gjennom eksterne leverandører. Disse avtalene er satt ut på anbud og det må periodisk gjøres anskaffelser. Kundens IT-portefølje har vært i sterk vekst og økt i kompleksitet de senere år. Det medfører at det er behov for å revidere porteføljen og sørge for at fremtidige avtaler dekker kundens IT-behov, blant annet med tanke på samarbeid i Viken. Kundens portefølje har i dag en kombinasjon av flere leverandører, samt utstrakt bruk av skytjenester.
For å sikre god prosess både for kunden og ekstern leverandør vil kunden benytte en konsulent med relevant erfaring innen IT-anskaffelser, med den ambisjon å gjennomføre en eller flere anskaffelser. Arbeidsoppgaven består i å drive ulike prosesser sammen med Innkjøpsenheten, for å gjennomføre nye anskaffelsesprosesser på IT-siden. Dette krever både samhandling og gode skriftlige fremstillingsevner.
Antatte oppgaver:
- Bistå i gjennomføring av ulike offentlige anskaffelsesprosesser
- Utarbeide kravspesifikasjon og oppdragsbeskrivelse
- Kartlegge og analysere dagens situasjon mot leverandøravtaler
- Etablere målbilder for fremtidige leverandøravtaler sammen med relevante interne parter
- Bistå i dialoger med markedet / leverandører
- Delta i utarbeidelse av nye konkurranse/SSA dokumenter
- Definere kostnadselementer og effektive virkemidler (prising)
- Prosjektledelse av prosessen fra start til signering
- Som opsjon delta i gjennomføringen av leveransen som kundens representant
Ønskede kvalifikasjoner
- Erfaring med prosjektledelse
- Erfaring med offentlige IT-anskaffelser
- Kjennskap til avtaleformer, spesielt SSA
- Arbeidsspråk er norsk, og det er viktig at konsulenten har evne til å kommunisere uten vesentlige språklige barrierer.
- Skandinavisk(norsk/svensk/dansk) minimum nivå C1, Engelsk minimum nivå B2
Det er en fordel at konsulenten har erfaring med:
- Erfaring med å oppstart og implementering av nye IT-avtaler
- Kjennskap til “moderne” IT som SaaS og Cloud løsninger, spesielt variable betalingsmodeller
- Innsikt i prisstrategier til leverandører og evne til å modellere opp kostnader
- Juridisk innsikt innen områder som personvern og ansvar
Personlige egenskaper
- Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner
- Løsningsorientert
- Strukturert og jobber planmessig
- Evne til å raskt forstå IT-teknologiske problemstillinger
- Selvstendig og kan produsere dokumenter
- Win-Win filosofi: altså avtaler skal være til fordel både for kunde og leverandør, og gi langsiktig gode resultater
Arbeidssted: Oslo
Oppstart: 01.08.21
Varighet: 20.12.21.
Har du spørsmål rundt stillingen er det bare å kontakte meg, Marina Isdal, på e-post: marina.isdal@contikiressurser.no eller på telefon 98236403. Hvis du mener at dette er jobben for deg – send en utfyllende CV og en kort beskrivelse av hvorfor du søker og vi tar kontakt med aktuelle kandidater for en samtale.
Contki Ressursert tilbyr deg som ansatt:
- Faglig utvikling og fleksibilitet gjennom å jobbe i prosjekter hos store offentlige og private virksomheter
- God oppfølging av våre medarbeidere
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
I Contiki Ressurser vektlegger vi å være tett på våre ansatte og vi fokuserer på å være en profesjonell, trygg og hyggelig arbeidsgiver hvor du tydelig skal merke at fokus er på deg.