For en av våre kunder søker vi nå etter Procurement Manager Project.
Stillingens arbeidsoppgaver:
Faglig og utøvende ansvar for prosjektets innkjøpsarbeid, herunder:
- Være del av prosjektets management team
- Koordinering/oppfølging av innkjøpere i prosjektet
- Overordnet ansvar for kvalitetssikring av tilbydere og vedlikehold av informasjon i Woods innkjøpsregister
- Overordnet ansvar innkjøpsprosesser skjer iht Woods kvalitetssystem og i tråd med regelverket for offentlige anskaffelser
- Framdriftsrapportering
- Overordnet ansvar for kontinuerlig optimalisering av kjøp av varer og tjenester i tråd med prosjektets målsetninger
- Fungere som innkjøper i tillegg til disiplinlederrollen
Arbeidsoppgaver og ansvar som innkjøper:
- Faglig og utøvende ansvar for prosjektets innkjøpsarbeid i tråd med Woods kvalitetssystem ‘CREEM’, samt arbeide kontinuerlig for optimalisering av kjøp av varer og tjenester.
- Evaluere og kvalifisere potensielle tilbydere i tråd med Woods kvalitets- og HSE kriterier
- Vedlikehold av informasjon i Woods innkjøpsregister
- Utarbeide innkjøpsstrategier og -planer, med særlig fokus på Long lead items (LLI) eller innkjøpskritiske komponenter
- Bistå med underlag for estimering i FEED fasen
- Samarbeide tett med ansvarlig pakkeingeniør og øvrig prosjektorganisasjon
- Innhenting av tilbud fra leverandører og kommersiell tilbudsevaluering
- Utarbeide, forhandle, sette og følge opp PO/bestilling på materiell og tjenesteleveranser
- Oppfølging av leverandører mot PO, kontrakt, leveranse og evt. endringsordre
- Oppfølging av materiell og leveranser ift. prosjektets innkjøpsplan
- Intern expediting mot engineering, planlegger og prosjektleder
- Rapportering
- Fakturahåndtering
- Avslutning av innkjøpsordre
Dine kvalifikasjoner:
- Må ha erfaring fra norske prosjekter
- Senior innkjøper med minst 10 års erfaring innen innkjøpsarbeid i større industriprosjekter, hvorav 5 år med ledende funksjon
- Teknisk bakgrunn er en fordel, men ikke et krav
- God kunnskap om regelverket for offentlige anskaffelser
- Erfaring med innkjøp gjennom offentlige anskaffelser
- Erfaring med innkjøp av utstyrspakker (PRB) og bulkmateriell
- Engelsk språk, flytende muntlig og skriftlig
Systemkompetanse:
- PIMS
- MS Office (krav)
- IFS (fordel)
- E-vision (fordel)
Stillingens spesifikasjoner:
Arbeidssted: Oslo / Sandefjord
Varighet: ett år eller mer
Contki Ressursert tilbyr deg som ansatt:
- Faglig utvikling og fleksibilitet gjennom å jobbe i prosjekter hos store offentlige og private virksomheter
- God oppfølging av våre medarbeidere
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
I Contiki Ressurser vektlegger vi å være tett på våre ansatte og vi fokuserer på å være en profesjonell, trygg og hyggelig arbeidsgiver hvor du tydelig skal merke at fokus er på deg.
Har du spørsmål rundt stillingen er det bare å kontakte meg, Marina Isdal, på e-post: marina.isdal@contikiressurser.no eller på telefon 98236403. Hvis du mener at dette er jobben for deg – send en utfyllende CV og en kort beskrivelse av hvorfor du søker til konsulent@contikiressurser.no og vi tar kontakt med aktuelle kandidater for en samtale.