For en av våre kunder søker vi nå etter innkjøpsrådgiver.
Stillingens arbeidsoppgaver:
- Lede/ gjennomføre strategiske anskaffelser fra behov til implementering av avtale
- Utvikle og utføre kontraktsadministrasjon og leverandørledelse
- Delta i SCM forbedringsarbeid
- Videreutvikle innkjøpsstrategier, innkjøpsprosesser, prosedyrer og kontraktsmaler
- Drive intern rådgivning og opplæring av personell
- Sikre at innhold, form og metode benyttet i anskaffelsesaktiviteter bidrar til realisering av strategiske målsetninger, herunder
- Kvalitetsmessige målsetninger
- Finansielle målsetninger
- Sikre en tverrfaglig og forankret prosess hvor relevante interessenter identifiseres og involveres
- Benytte relevante analyser utarbeidet av analysefunksjonen som beslutningsgrunnlag for:
- Volum
- Sortiment og innhold
- Hensiktsmessig og tillatt kontraktsform
- Anskaffelsesprosess
- Lede komplekse strategiske og taktiske anskaffelser og anskaffelsesteam
- Ansvarlig for at anbudsprosessen gjennomføres i henhold til gjeldende lover og regelverk
- Ansvarlig for å innhente og samle informasjon fra relevante kategoriteam for å sikre en god og sømløs prosjektgjennomføring
- Benytte juridisk ekspertise ved behov
- Håndtere kommersielle aspekter av leverandøravtaler i gjennomføringen av komplekse prosjekter og driftsleveranser
- Være selskapets kommersielle representant mot utvalgte strategiske leverandører.
- Lede nye prosesser og drive kontinuerlig forbedringsarbeid
- Bistå Supply Chain Manager i administrative oppgaver for seksjonen
Dine kvalifikasjoner:
- 5 års relevant utdanning
- Minimum 5-10 års relevant erfaring
- Erfaring med komplekse anskaffelsesprosesser og kommersiell oppfølging av avtaler
- Erfaring med ledelse av forhandlinger
- Inngående kjennskap til kommersielle aspekter av leverandøravtaler
- Utmerket kjennskap til IT-avtaler og/ eller telekomindustrien
- Flytende i engelsk og norsk (muntlig og skriftlig)
- Lede ved eksempel – spesielt når det gjelder arbeidsvaner og etikk
- Logisk, analytisk og strategisk tenker som liker nye utfordringer
- Selvsikker beslutningstaker i stand til å planlegge å gjennomføre arbeidsbelastning, med minimal veiledning, under press for å stramme tidsfrister
- Sterkt selvmotiverende
- Evne til å tenke nytt, organisere, planlegge og iverksette nødvendige forbedringer og endringer
- Ha utmerkede mellommenneskelige-, samarbeids-, – og kommunikasjonsevner
- Utpreget kommersiell sans
Stillingens spesifikasjoner:
Søknadsfristen for denne stillingen er ASAP, men vi vil også vurdere kandidater til lignende eller andre relevante stillinger fortløpende.
Arbeidssted: Stavanger, muligheter for hjemmekontor 2 dager i uken
Oppstart: Asap
Varighet: 19.11.2024, med muligheter for forlengelse.
Contiki Ressurser tilbyr deg som ansatt:
- Faglig utvikling og fleksibilitet gjennom å jobbe i prosjekter hos store offentlige og private virksomheter
- God oppfølging av våre medarbeidere
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
I Contiki Ressurser vektlegger vi å være tett på våre ansatte og vi fokuserer på å være en profesjonell, trygg og hyggelig arbeidsgiver hvor du tydelig skal merke at fokus er på deg.
Har du spørsmål rundt stillingen er det bare å kontakte meg, Marina Isdal, på e-post: marina.isdal@contikiressurser.no eller på telefon 98236403. Hvis du mener at dette er jobben for deg – send en utfyllende CV og en kort beskrivelse av hvorfor du søker og vi tar kontakt med aktuelle kandidater for en samtale.