Skip links

Innkjøpsrådgiver

For en av våre kunder søker vi nå etter innkjøpsrådgiver.

Stillingens arbeidsoppgaver:

  • Lede/ gjennomføre strategiske anskaffelser fra behov til implementering av avtale
  • Utvikle og utføre kontraktsadministrasjon og leverandørledelse
  • Delta i SCM forbedringsarbeid
  • Videreutvikle innkjøpsstrategier, innkjøpsprosesser, prosedyrer og kontraktsmaler
  • Drive intern rådgivning og opplæring av personell
  • Sikre at innhold, form og metode benyttet i anskaffelsesaktiviteter bidrar til realisering av strategiske målsetninger, herunder
    • Kvalitetsmessige målsetninger
    • Finansielle målsetninger
  • Sikre en tverrfaglig og forankret prosess hvor relevante interessenter identifiseres og involveres
  • Benytte relevante analyser utarbeidet av analysefunksjonen som beslutningsgrunnlag for:
    • Volum
    • Sortiment og innhold
    • Hensiktsmessig og tillatt kontraktsform
    • Anskaffelsesprosess
  • Lede komplekse strategiske og taktiske anskaffelser og anskaffelsesteam
  • Ansvarlig for at anbudsprosessen gjennomføres i henhold til gjeldende lover og regelverk
  • Ansvarlig for å innhente og samle informasjon fra relevante kategoriteam for å sikre en god og sømløs prosjektgjennomføring
  • Benytte juridisk ekspertise ved behov
  • Håndtere kommersielle aspekter av leverandøravtaler i gjennomføringen av komplekse prosjekter og driftsleveranser
  • Være selskapets kommersielle representant mot utvalgte strategiske leverandører.
  • Lede nye prosesser og drive kontinuerlig forbedringsarbeid
  • Bistå Supply Chain Manager i administrative oppgaver for seksjonen

Dine kvalifikasjoner:

  • 5 års relevant utdanning
  • Minimum 5-10 års relevant erfaring
  • Erfaring med komplekse anskaffelsesprosesser og kommersiell oppfølging av avtaler
  • Erfaring med ledelse av forhandlinger
  • Inngående kjennskap til kommersielle aspekter av leverandøravtaler
  • Utmerket kjennskap til IT-avtaler og/ eller telekomindustrien
  • Flytende i engelsk og norsk (muntlig og skriftlig)
  • Lede ved eksempel – spesielt når det gjelder arbeidsvaner og etikk
  • Logisk, analytisk og strategisk tenker som liker nye utfordringer
  • Selvsikker beslutningstaker i stand til å planlegge å gjennomføre arbeidsbelastning, med minimal veiledning, under press for å stramme tidsfrister
  • Sterkt selvmotiverende
  • Evne til å tenke nytt, organisere, planlegge og iverksette nødvendige forbedringer og endringer
  • Ha utmerkede mellommenneskelige-, samarbeids-, – og kommunikasjonsevner
  • Utpreget kommersiell sans

Stillingens spesifikasjoner:

Søknadsfristen for denne stillingen er ASAP, men vi vil også vurdere kandidater til lignende eller andre relevante stillinger fortløpende.

Arbeidssted: Stavanger, muligheter for hjemmekontor 2 dager i uken

Oppstart: Asap

Varighet: 19.11.2024, med muligheter for forlengelse.

Contiki Ressurser tilbyr deg som ansatt:

  • Faglig utvikling og fleksibilitet gjennom å jobbe i prosjekter hos store offentlige og private virksomheter
  • God oppfølging av våre medarbeidere
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

I Contiki Ressurser vektlegger vi å være tett på våre ansatte og vi fokuserer på å være en profesjonell, trygg og hyggelig arbeidsgiver hvor du tydelig skal merke at fokus er på deg.

Har du spørsmål rundt stillingen er det bare å kontakte meg, Marina Isdal, på e-post: marina.isdal@contikiressurser.no eller på telefon 98236403. Hvis du mener at dette er jobben for deg – send en utfyllende CV og en kort beskrivelse av hvorfor du søker og vi tar kontakt med aktuelle kandidater for en samtale.